21 september 2006

Pees logica

Ik ben een weegschaal. Qua sterrebeeld dan. Soms denkt men dat dat eeuwige twijfel betekent. Maar ik zie en ervaar het zelf meer als zorgvuldig afwegen van links en rechts, boven of onder. En dat is niet altijd eenvoudig kan ik je zeggen. Ik heb er op het moment een paar lopen. Van die zaken die in mijn kop en lijf zitten en waar ik iets mee moet... De druk (laten) opvoeren en dan besluiten kan een methode zijn; het geduld oefenen voor het 'juiste moment', die ene split second waarin je het weet een andere en gewoon met de botte bijl een knoop doorhakken kan ik ook. Bottom line is: ik wil het graag 'goed' doen. Goed voor mijzelf, voor de onderneming, voor mensen waarvoor ik, of die voor mij werken, vrienden, familie en niet te vergeten de zwarte hond. En nu ik dit zo op schrijf zie ik dat 'mijzelf' gelukkig als eerste komt. Want als het goed is voor mij is het goed voor mij (pees logica). En in the end ook voor de cirkels om mij heen. Ja, teleurstelling, woede, afwezigheid, verdriet, onmacht en meer van dat soort ellende veroorzakend op mijn pad. Auw. Da's niet leuk. Maar wel goed. En ook goed: zo'n oppeppertje als dit aan mijzelf voor het slapen in plaats van een borrel. Cheers!

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home